เว็บบอร์ดสนทนาภาษาปืน
พฤศจิกายน 23, 2025, 02:34:41 AM *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
ข่าว: เว็บบอร์ด อวป. สามารถเข้าได้ทั้งสองทาง คือ www.gunsandgames.com และ www.gunsandgames.net ครับ
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา ปฏิทิน เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: [1]
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: Just in case you need a laugh  (อ่าน 1090 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
Enruoblem
Hero Member
*****

คะแนน 84
ออฟไลน์

กระทู้: 1755



« เมื่อ: พฤษภาคม 26, 2007, 08:21:03 PM »

 Grin Grin Just in case you need a laugh: Remember it takes a college degree to fly a plane but only a high school diploma to fix one. Reassurance for those of us who fly routinely in our jobs.

 

After every flight, Qantas pilots fill out a form, called a "gripe sheet," which tells mechanics about problems with the aircraft. The mechanics correct the problems, document their repairs on the form, and then pilots review the gripe sheets before the next flight. Never let it be said that ground crews lack a sense of humor. Here are some actual maintenance complaints submitted by Qantas' pilots (marked with a P) and the solutions recorded (marked with an S) by maintenance engineers. By the way, Qantas is the only major airline that has never, ever, had an accident.

~~~~~~~~~~~~~~~

P: Left inside main tire almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tire.

 

P: Test flight OK, except auto-land very rough.
S: Auto-land not installed on this aircraft.

 

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

 

P: Dead bugs on windshield.
S: Live bugs on back-order.

 

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

 

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

 

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

 

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what friction locks are for.

 

P: IFF inoperative in OFF mode.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

 

P: Suspected crack in windshield.
S: Suspect you're right.

 

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

 

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

 

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with lyrics.

 

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed.

 

And the best one for last.......... ........

P: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding on something with a hammer.
S: Took hammer away from midget

 

บันทึกการเข้า

S76C+,C++
USP40
บุคคลทั่วไป
« ตอบ #1 เมื่อ: พฤษภาคม 26, 2007, 09:24:53 PM »

Thanks.
Where have you been?
บันทึกการเข้า
E_mail
บุคคลทั่วไป
« ตอบ #2 เมื่อ: พฤษภาคม 26, 2007, 09:54:39 PM »

ฮาทุกข้อที่อ่านออกครับ  Grin

คุณต๊ะหายไปไหนซะนาน?  Smiley
บันทึกการเข้า
adisak5
ชาว อวป.
Sr. Member
****

คะแนน 4
ออฟไลน์

กระทู้: 661


« ตอบ #3 เมื่อ: พฤษภาคม 26, 2007, 11:17:41 PM »

ขอบคุณครับ
บันทึกการเข้า
MadFroG
Si vis pacem para bellum
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 46
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 1985


Father and Son


« ตอบ #4 เมื่อ: พฤษภาคม 26, 2007, 11:19:41 PM »

 Grin Grin Grin
สนุกมากครับ
บันทึกการเข้า

เมื่อเกิดวงเล็บ จึงเกิดการก้าวกระโดดทางตรรกะ
หน้า: [1]
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
หน้านี้ถูกสร้างขึ้นภายในเวลา 0.034 วินาที กับ 21 คำสั่ง